söndag 20 april 2008

Jag dricker té och läser morgontidningarna och tänker på somligt. Som att det är ett himla oskick med 20-åriga debutanter, som dessutom blir unisont hyllade. (Ja, jag är gammal och avundsjuk. Jag ville ju också bli författare när jag var tjugo. Alla blir inte det.) Men skall absolut läsa Dolly-boken.
Annat jag tänker på är att ingen raggningsfras i världen skulle få mig att över huvud taget tala med en man i cowboy-stövlar. Inte ens om han har en glittrig sjal. Och så tänker jag att om nu så många läser den här boken och det gör ju även kvinnor tydligen, blir det då inte lite larvigt när man utsätts för det och kan pricka av grej efter grej? Men kanske klientelet på Golden hits inte läser så mycket eller ens Svenskan? (Nej, jag har inga som helst fördomar. )

1 kommentar:

Martin sa...

Inte är det för sent inte.
Och man ska vårda sina fördomar, speciellt när de är sanna.