fredag 11 april 2008

Egentligen har jag alltid tyckt att bloggar är en smula fåniga. Vem vill läsa om vilka kläder jag har i garderoben eller se mina senaste semesterbilder, liksom? Länge framhöll jag gärna att jag aldrig läst en blogg. Fast det var innan jag hittade Bokhora, förstås. Och med den alla andra fantastiska bok-bloggar. (Och bakom dem dessa fantastiska nya bokvänner!)

Att skriva om böcker kan väl aldrig vara fånigt, tänker jag. Så länge jag aktar mig från att skriva om fåniga böcker, vill säga. Dessutom älskar jag att tycka saker. Särskilt om böcker. Och jag har aldrig varit konsekvent. Faktum är att det ganska överskattat att vara konsekvent. Men inte ett ord kommer att yppas om min nyaste klänning (fast den är hemskt fin) och inte en bild på mina barn att visas (även om de också är hemskt fina). Vissa ideal måste jag bevara. Här kommer jag uteslutande att tycka om böcker. Kanske lite om kultur i största allmänhet.

2 kommentarer:

Martin sa...

Fåniga böcker? Finns det såna? Och att dra sig för att skriva en blogg ser jag som ett riktigt sundhetstecken, för det kan väl inte räknas som helt normalt, egentligen? Ser fram emot fortsättningen här!

Och nej, som tur var måste man inte gilla Gessle om man kommer från Halmstad. Men man blir jagad ur stan. :)

Kaospatrullen sa...

Jippi! Här är du ju!

/Vitnos