fredag 18 april 2008

Ja, jag kanske inte är så himla bra på att länka till saker. Men jag är bra på mycket annat. Alfabetet t ex är jag jättebra på. Det är för övrigt det enda jag tycker att en bibliotekarie borde kunna. Det hävdar jag fortfarande två tredjedelar in på min utbildning. Alfabetet och kanske ett och annat om böcker. Inte statistik! Denna till samhällsvetenskap förtäckta matematiska ondska. Jag är ju humanist i allsin dar. Jag vill inte räkna. Vill inte tala i termer om r och m och upphöjt till. Nåja. Jag har en hemsk hemtenta att se fram emot men det skall inte ältas här. Boken av Sebastian Faulks som jag misslyckades att länka till heter En människas spår i alla fall. Och den behöver ni inte läsa.

3 kommentarer:

Ka sa...

Åh, stackare, det där slapp jag undan från alldeles!

Karin sa...

Jag undrar om det kommer att göra mig en bättre bibliotekarie, statistiskt sett.

Ka sa...

Skulle inte tro det. Vare sig statistiskt eller humanistiskt.