tisdag 1 mars 2011

Day 1- Best book you read last year

Det här 30-dagarsspektaklet många bloggar håller på med just nu stressar mig lite. För det verkar ju kul, tänker jag först. Jag som älskar allsköns listor borde ju ha satt igång för länge sen. Men gud så jobbigt, tänker jag sen. Jag kan ju aldrig bestämma mig för någonting. Hur skall jag då kunna bestämma mig för olika saker varje dag?
Men låta bli är svårt. Och svårare för varje dag blir det.
Så ok, då! Here I go! Med reservation för att jag kan ge upp redan i morgon.

Day 1-  Best book you read last year
 Inte nog med att jag måste välja: jag måste även komma ihåg vilka böcker jag läste över huvud taget!
Jag gillade verkligen Små krig av Sadie Jones. Det blev en sån där roman jag tvingade på alla ett tag och höll långa, långa kärlekshyllningar till. En annan ljuvlig läsupplevelse var Elizabeth  Kostovas Svantjuvarna som jag läste på en solig  uteservering i Barcelona. Det var så fint. I flera dagar hade jag längtat efter att få läsa och när jag äntligen fick tillfälle sjönk jag ner fullkomligt,  helt glömd av omvärlden tills både romanen och dagen var slut och det var dags att äta middag och åter vara social.
Nu när jag sitter här och skall försöka komma ihåg vad jag läste förra året undrar jag om jag ens minns vad jag läste förra veckan. Jag måste börja skriva ner.

Inga kommentarer: