torsdag 3 februari 2011




                                                    VS





För några månader sedan slutade jag röka. Det var ett på många olika sätt uppskattat beslut. Tydligen skulle jag få bättre hälsa, bättre hy och ett mer fantastiskt liv över huvud taget. Och tänk på alla pengar du sparar, sade folk. Jag tänkte noga på alla de pengar jag skulle spara och kom fram till att jag nu kunde få köpa böcker för ett par hundra i veckan! Sagt och gjort. Mina sista cigaretter slängdes i papperskorgen och varje torsdag fick jag nu gå in i närmsta bokhandel och välja ut en alldeles ny och inbunden roman. Nu behöver jag emellertid inte den omedelbara belöningen längre utan kan spara ihop flera veckors böcker till en enda rejäl adlibris-beställning. Det är så ljuvligt detta klickande. Beställ, bekräfta. Och jag inbillar mig att min hälsa förbättras i samma takt som bokhögarna här hemma växer!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Ja bättre än cigg är det definitivt ;-) - tycker t o m jag!

Karin sa...

Tack Åsa! :-)