tisdag 2 december 2008

Idag har jag invigt julen. I min nya änglafrisyr (och jo, jag är visst änglalik) har jag idag läst julsagor här på bibblan. Tända ljus och pepparkakor, minsann. Det går inte av för hackor. Jag läste Astrid Lindgrens Jul i stallet som alltid hemskt rörd och tårögd. Det är inte klokt så lättrörd jag är. I synnerhet när det vankas jul. Och nu är det bara tre veckor kvar! Jag filar på önskelistor. Men jag är lite som Kråkan i Mamma Mu och Kråkans jul (finfin julbok för övrigt) som nödgas fixa sina julklappar själv. De här barnen jag har är lite för små för att axla en så ansvarsfull uppgift. Mamma önskar sig en rosa mp3-spelare. Kan ni fixa det? Jag önskar mig böcker en masse. Jag sätter mitt hopp till Adlibris. Fast till slut får Kråkan faktiskt en julklapp av Mamma Mu. Så det kanske finns hopp för mig också. Jag får lära känna en ko helt enkelt.

Inga kommentarer: