torsdag 26 juni 2008

Kors! Först inga inlägg på hundra år och nu tre på raken. Vad är det med mig? Jo, det skall jag tala om. Det är nämligen så att lika lite som jag kan motstå att spana in vad medresenärer läser, kan jag motstå en utmaning. En bok och en författare på bokstaven W som jag har något slags relation till, alltså. Jeanette Winterson förstås. Vem annars? Henne har jag en väldigt fin relation till. Wonderful! Men nu känner jag mig med ens kluven. Kanske det omedelbara svaret borde vara Sarah Waters? Älskar jag henne mer? Hmm. Men så var det bok också. Jag tar water här istället. Water for elephants av Sarah Gruen!Mycket mysig cirkusbok. Om man är lagd åt det hållet. Och det är man.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å nu har det snart gått en sisådär 25 år sen det sista inlägget. ;)

Jessica sa...

Och nu ännu längre. Vad hände?

(haha, hör du hur det regnar glas? klirr klirr! Men stenarna var ju så benägna att få bli kastade.)