torsdag 26 juni 2008

Jag har väldigt svårt att låta bli att kolla vad folk läser. Ibland gör jag mig nästan till åtlöje. (Men bara nästan förstås för en K gör sig aldrig till åtlöje. Det ligger inte i hennes natur.) Jag böjer mig ner, vänder mig om mig och kring mig och ibland riktigt stirrar. Och det värsta som finns är snåla människor som gömmer boken för mig. Förvisso har jag tidigare hävdat att integritet är det nya svarta men det får väl finnas gränser!
I dag hade jag däremot turen att inte bara kunna läsa titel och författare utan även i själva boken. Och vad sägs om denna underbara livsvisdom?
"Whoever said money couldn´t buy you happiness clearly didn´t spend it on chocolate."
Vilken bok det var har jag däremot redan glömt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men K! Inte kan du väl glömma vilken bok det var? Det är ju det som är det viktiga!!!

Och jag håller med dig om gnidna typer som har omslag från Pocketshop och annat otyg. Allt för att hindra oss från att se vad de läser.